duminică, 1 noiembrie 2009

freedom


Am inteles gresit cuvantul "libertate". Ca un copil care-si doreste o bicicleta de ziua lui,ca un adolescent care-si doreste primul sarut - cat mai repede, ca un om mare care-si doreste sa scape de datorii, ca un batran care-si doreste sa pacaleasca moartea cu inca o zi...eu mi-am dorit libertate. O libertate care acum ma incolteste, ma sufoca si imi atarna greu de cele mai mari sperante. Si vise. Am inteles gresit cuvantul libertate. Prea tarziu insa. Daca am privirea trista o am pentru ca nu am reusit nimic din ce mi-am propus. Daca am facut la un moment dat un bine...dupa bine am facut si rau. Incepand cu raul facut mie insumi.
E doar un gand in seara asta, inainte de un somn linistit pe care mi-l doresc de ceva vreme. Si liber - somnul!

4 comentarii:

  1. Poate ca acest cuvant, ''libertate'', este un cuvant care defineste ceva mai misterios, ceva mai mult decat ne imaginam noi, libertatea nu ar trebui sa iti dea stari de a te incolti, o stare de sufocare sau o stare care sa iti distruga sperantele.
    Nu, asta niciodata, sperantele nu pot fi distruse de libertate, oricum liberatea este inteleasa diferit de fiecare dintre noi.
    Nimeni nu intelege cuvantul ''libertate'' gresit ci in felul sau, dar intelege ceva prin acest cuvant.
    Poate ca tu ai transformat binele pe care il faceai in rau pentru ca te simti neputincios, slabit, neajutorat, sigur, neincrezator (stiu ca te cuprinde des starea de deziluzie), sau pur si simplu transformi binele in rau dintr-o frustrare pe care nu o intele dar nici nu vrei sa te ajute cineva sa o intelegi.
    Somnul este liber mai ales atunci cand esti fericit cu tine insuti si mai ales cu cei din jurul tau, somnul este liber unei noi lumi, a viselor nescrise.
    Poate ca tu esti prea darnic sau prea generos cu cei din jurul tau si nu mai stii sa pastrezi ce e mai bun pt tine, nu stii cum sa ceri, ai uitat...asa ca cere ajutor...:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca tu ar trebui sa pastrezi pentru tine si doar pentru tine, pe cei pe care cu adevarat ii iubesti si mai ales pe cei care simti ca te inteleg.
    Stiu ca ai o capacitate foarte buna de a iti da seama de calitatea oamenilor si a ceea ce te inconjoara.
    Incearca sa fii tu insuti fara sa te feresti ca te vede nuj cine si de asta nu poti face ceea ce iti doresti.
    Somnul, mai ales in perioada asta, este o necesitate vitala pentru tine caci obosit nu vei putea face nimic, incearca sa privesti somnul ca ceva calm, ca o mare spre exemplu, o mare limpede,fara valuri si zgomot.
    Eu sper sa mearga asta si sa te ajute intr-un fel sau altul caci stiu de cata liniste si odihna ai nevoie in perioada asta si mai ales liniste sufleteasca...pentru tine conteaza asta foarte mult, stiu...fii sigur ca cei din jur chiar tin la tine, pentru care si eu...:))
    Noapte buna si un somn linistit si placut pt tine...bye

    RăspundețiȘtergere
  3. "Libertatea omului e partea divină din el." - P. Ţuţea
    "Libertatea nu este un drept, ci o obligaţie." - Berdiaev

    Scrii în postul tău că nu ai reuşit nimic din ce ţi-ai propus. Ai 18 ani. Adolescentul mereu îşi doreşte mai mult decât e capabil să obţină, e naiv tare şi visător. Are impresia că universul a fost creat doar pentru ca el să îl guverneze. Nu este capabil să distingă ce este lumea exterioară şi ce este lumea din interiorul lui; adesea le confundă. Când însă începe să facă aceste delimitări este cuprins de regrete, de dezamăgiri. Dar maturitatea nu înseamnă să te complaci într-o astfel de stare, înseamnă să ai curajul să îţi continui calea, să continui să evoluezi. Regrete vei avea mereu, dar încearcă să nu te laşi copleşit de ele.

    Un singur sfat am: (nu o să încep prin a spune "da, ştiu ce simţi." Nimeni nu ştie exact ce simte celălalt, chiar dacă aşa avem impresia.) Când vrei să realizezi, să obţii ceva, nu încerca să te vezi direct ajuns în acel punct. Vizualizează-ţi fiecare pas pe care îl ai de făcut pentru a realiza ce îţi doreşti. Însă încearcă să te vezi pe tine cu un pas mai înainte decât unde te afli în momentul acela în calea ta spre atingerea lucrului & co. dorit.
    Nu m-am exprimat foarte clar, dar sper că înţelegi ideea.
    Hug >:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce cuvant ciudat "libertate".pentru uniilibertatea inseamna a merge la o tigara cu prietenii sau la un pahar de vorba,insa pentru altii libertatea inseamna a citri,a scrie a asculta muzica sau a face sport.cred ca sunt pe langa subiect:P

    RăspundețiȘtergere